Hürriyet

Lilypie Kids Birthday tickers

12 Aralık 2012 Çarşamba

DOĞUM SONRASI YAŞADIKLARIMIZ...

Keremim 35+2 de doğdu.

Doğum olacağını öğrendiğimde sorguladığım tek şey çocuğuma bir etkisi olacak mı oldu ? Küvezde kalacakmıydı , erken alınması onda herhangi bir soruna neden olacakmıydı ?
Sorun yok dendi . Ama öyle olmadı.
Ben çocuğuma 1 gün sonra sarılabildim. O kadar küçüktü ki...
2556 gr..
50cm..

Çarşamba akşamı doğum oldu biz evimize Pazartesi akşamı gidebildik.5 tam gün sonra yani..
Bu süre zarfında hep yoğun bakımda kapalı kapılar ardında küvözde kaldı bebeğim..
İzinle görebildim ,görebildik onu...
Önce erken doğum nedeni ile ciğerleri yeterince gelişmemiş dediler
Sonra yemek refleksi yeterince gelişmemiş dediler
Sonra sarılık oldu dediler
Dediler dediler her gün bir sonraki güne kaldı çıkışımız
Her gün ona kavuşmam uzadı.
Çok ağladım...Ne kadar acı çektiğimi anlatamam Allahım kimseye vermesin gözyaşlarım sel oldu..
Sonra Pazartesi günü çıkardılar bizi ama 2 günde bir sarılık değerini kontrole gelmek üzere. Eğer beklenilen değerlere ulaşılmazsa tekrar yatırıcaz dediler..Ay ne azaptı her gün rengini kontrol edip durmadan emzirdim ...10 günden fazla sürdü sarılığı ama sonunda geçti...

Ama sorunumuz onunla da bitmedi.
Bilirsiniz her doğandan topuk kanı alınır...
Sorun olursa size geri dönerler.
Bize döndüler...
Allahım ne kabustu..
Doğum yaptığım hastanedeki sonuçlarında da aynısı oldu mu diye hemen doktorumuza döndük. Hastane sonuçları şüphelenmeye bile gerek duymayacak kadar temizdi. Peki neden öteki sonuçlar böyle diye çok sorguladık ama sonuç alamadık. Tüm bu dönem boyunca internette araştırdıkça bu test sonucunun olumsuzluğunun zeka geriliğine bile neden olduğunu öğrendim.

Bir anne olarak nasıl hissettiğimi düşünebiliyormusunuz ?
Uzun bir süre bizim evin bağlı olduğu sağlık kuruluşu bizi arayarak tekrar kan vermemiz için bizi sıkıştırdı. Bense hala neden 2 farklı sonuç çıktığını anlamaya çalışıyordum . Artık son gün çok zorda olsa kararımızı verdik karı koca sağlık ocağında kan vermek yerine hastaneye gidip kan verip tüm değerlerine baktırmaya..

Tabi buna karar verdiğinizde bitmiyor iş..
Bu kararı verdiğinizi imza ile sağlık ocağına dilekçe ile veriyorsunuz ve oluşabilecek tüm sonuçları kabullendiğinizi yazıyorsunuz 1..
Kan testini hangi hastanede ne zaman yapacağınızı bildiriyorsunuz 2...
Sonuçları onlarla da paylaşıyorsunuz 3...
Kan verip 1 ,2 gün sonuçları beklememiz gerekti ..
Hayatımın en uzun günleriydi...
Ne olacak ne sonuç çıkacak diye korkuyla bekledik..

Allahım kimseyi çocukları ile sınamasın çoooook uzun ve ve karabasan gibi bir bekleyişti bu.
Sonuçta Rabbim dualarımızı kabul etti tüm kan test sonuçları temiz çıktı...
Ve biz Keremimizle 4 kişilik ailemiz yeniden hayata başlayabildik...

2 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Tekrar öldüm öldüm dirildim.
Birde o ara blog a girip niye yazmıyor bu kadın diyordum. Ne blog u yaw.
Oh neyse Allah sağlık versin. Ve evet kimseyi çocukları ile sınamasın.

Rahatlamış anne.

Elifim uyurken dedi ki...

saol Çiğdemcim...
Allahtan geçti...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...